עובדים פלסטינים בנגרייה במישור אדומים הועסקו שנים ללא תלושים ללא זכויות וללא ביטוח. עכשיו הם התאגדו בארגון העובדים מען כדי לתבוע הסדרת העסקתם בחוק

בכינוס עובדי נגריית חיי אדם עם נציגי ארגון העובדים מען אושרה ההצעה לפעול להשגת הסכם קיבוצי בנגריה

עובדי נגריית "חיי אדם" ממישור אדומים החליטו לשים קץ לניצול ולהעסקה פוגענית שנמשכה שנים. רובם המכריע מועסק בשכר של 140 ₪ ליום של 9 שעות (שכר המינימום עומד כיום על 250 ש' ל-9 שעות עבודה כולל נסיעות), ללא תלוש שכר,  ללא דמי נסיעה, ללא ביטוח נגד תאונות עבודה וללא פנסיה. המצב בנגריית חיי אדם אינו יוצא דופן, והוא משקף את מצבם של רוב העובדים הפלסטינים באזורי ההתנחלויות.

ביום ה', ה- 18.5 הודיע אסף אדיב, מנכ"ל מען, למנהלי הנגרייה כי 18 עובדים הצטרפו לארגון העובדים, במטרה להשיג הסכם קיבוצי שיסדיר את תנאי עבודתם ויפצה אותם על שנים בהם לא קיבלו את המגיע להם לפי חוק.  מאחר ומספר המצטרפים גדול בהרבה משליש מהעובדים,מען הפך לארגון היציג של עובדי החברה, וחובה על המעביד לפתוח אתו במו"מ.

אומר אחד מראשי ההתאגדות, מוחמד כנעאן: "החלטנו לא לחכות יותר ולדרוש את זכויותינו עכשיו, לאחר שהבטחות שנתן לנו המעביד במשך זמן רב לשפר את המצב לא מומשו, ובמיוחד לאחר שהוא החל להעסיק בחודשים לאחרונה קבלן משנה שמאיים על מקומות העבודה שלנו. לאחר שהמעביד דחק אותנו לפינה החלטנו שעדיף שנפעל יחד עם ארגון העובדים מען כדי להשיג את זכויותינו".

על רקע זה התנהלה בחודשים האחרונים תכתובת בין משרד עוה"ד מוחמד דחלה ואחמד עדווי שפועלים עם מען ובין הנהלת החברה. הועברו מכתבי התרעה על אי כיבוד זכויות העובדים. בתגובה פיטרה הנהלת הנגריה מספר עובדים ללא כל הליך תקין, אבל נאותה להחזירם לעבודה ואף הודיעה שתהיה מוכנה להציג תלושי שכר. ארגון מען פועל כדי להשיג הסכם קיבוצי שיסדיר את יחסי העבודה בנגריה באופן חוקי ויתן בטחון תעסוקתי לעובדים וכן יפצה אותם על חובות העבר.

יש לציין כי בפברואר 2017 חתם ארגון העובדים מען הסכם קיבוצי פורץ דרך במוסך צרפתי במישור אדומים, ההסכם הראשון של עובדים פלסטינים באזורי ההתנחלות בגדה המערבית. עובדי נגריית "חי אדם" מאמינים שהצטרפותם לארגון מען תאפשר גם להם לעצור את שיטות ההעסקה הפוגענית ולהבטיח כי זכויותיהם וכבודם יכובדו.

עוד

Uncategorized

משבר תעסוקתי חמור בירושלים המזרחית לקראת הרמדאן

ערב חודש הרמדאן עומדים התושבים הפלסטינים בירושלים המזרחית בפני משבר כלכלי וחברתי שהוחרף עם הגידול בשיעור של 7.6% באבטלה מאז פרוץ המלחמה. חרף המשבר הממשלה פוגעת באופן אנוש בתכנית החומש לירושלים המזרחית.
'מען – ארגון עובדים' קורא לראש העיר ולמועצת העיר הנכנסת לפעול להבטחת התקציבים לצמצום הפערים החברתיים-כלכליים בירושלים המזרחית

המשך
עובדים ועובדות פלסטינים

קו לעובד ומען לרשות האוכלוסין: יש לאפשר לעובדים הפלסטינים, שפרנסתם נגדעה לפני 4 חודשים, למשוך את כספם מקרן הפנסיה מבלי שההיתר שלהם יתבטל.

קו לעובד ומען לרשות האוכלוסין: יש לאפשר לעובדים הפלסטינים, שפרנסתם נגדעה לפני 4 חודשים, למשוך את כספם מקרן הפנסיה מבלי שההיתר שלהם יתבטל.
Kav LaOved – קו לעובד ומען, ארגוני זכויות עובדים, פנו לרשות האוכלוסין – האחראית על העסקת עובדים פלסטינים – בבקשה לנקוט בצעדים שיקלו על סבלם של העובדים מחד וימנעו כאוס בשוק העבודה מאידך. הפנייה הציעה פתרון יצירתי למצב אבסורדי: מצד אחד הממשלה מונעת כניסת עובדים פלסטינים, ומאידך מונעת מהם אפשרות לפדות את חסכונותיהם הפנסיוניים בקרן עמיתים.

המשך
עובדים ועובדות פלסטינים

אי אפשר לדחות עוד את ההחלטה – יש להחזיר את העובדים הפלסטינים לעבודה בישראל עכשיו

מערכת הביטחון מנהלת בימים אלו דיונים קדחתניים בניסיון למנוע התלקחות בגדה המערבית. לפי ידיעה בוויינט הבוקר (יום ב' 5.2) הדיון מתמקד בשתי שאלות: האם להכניס את 100 אלף הפועלים הפלסטינים עם היתר לעבוד בישראל; והאם להתיר למתפללים מוסלמים מהגדה שיאושרו להיכנס לירושלים במהלך החג. הערכת גורמי הביטחון היא שחודש רמדאן, שיחל השנה ב-10 במרץ, עלול להיות נפיץ יותר מתמיד על רקע המלחמה בעזה, ולכן השאלות האלו מוגדרות כקריטיות.

המשך
פרויקט מזרח ירושלים

מתייצבים בשירות התעסוקה ולא רוצים שזכויותיכם יפגעו? חוששים להגיע לשירות התעסוקה בגלל העומס? ארגון "מען" עושה לכם סדר!

מאז 7/10, השתנו הנהלים של שירות התעסוקה. נכון להיום, שתי לשכות התעסוקה בירושלים פתוחות ומקבלות קהל ללא תור. עם זאת, לשכות התעסוקה עמוסות מאוד.

המשך
עובדים ועובדות פלסטינים

הממשלה בונה על עובדים זרים במקום פלסטינים – ורק מחמירה את הבעיה

הכתבה שפרסם היום 4.1 "כלכליסט" מבקרת בחריפות את מדיניות הממשלה בכל הקשור לנושא העובדים הפלסטינים ומדגישה כי עובדים זרים אינם יכולים להוות אלטרנטיבה לענף הבניין. כתב כלכליסט, שלמה טייטלבאום, מצטט כלכלנים וגורמים בענף הבניין שמאשרים את מה שטוען מען ארגון עובדים מזה זמן.

המשך

אנא כתבו את שמכם המלא, טלפון ותיאור קצר של נושא הפנייה, ונציג\ה של מען יחזרו אליכם בהקדם האפשרי.

رجاءً اكتبوا اسمكم الكامل، الهاتف، ووصف قصير حول موضوع توجهكم، ومندوب عن نقابة معًا سيعاود الاتصال بكم لاحقًا








כארגון שמחויב לזכויות עובדים ללא הבדלי דת, גזע, לאום, מגדר או מקצוע - דמוקרטיה היא נשמת אפינו.
מען מתנגד בחריפות לחוקי ההפיכה המשטרית שממשלתם הקיצונית של נתניהו, לוין, בן גביר וסמוטריץ' מנסה לכפות.

ללא דמוקרטיה אין זכויות עובדים,
כשם שארגון עובדים לא יכול להתקיים תחת דיקטטורה.

רק ניצחון המחנה הדמוקרטי יאפשר לפתח דיון בשאלה הפלסטינית, ולהגיע לפתרון אלטרנטיבי לכיבוש ולאפרטהייד, תוך הבטחת זכויות אדם ואזרח לכל, ישראלים ופלסטינים כאחד. כל עוד משטר האפרטהייד מתקיים, המחנה הדמוקרטי לא יצליח להביס את הפשיסטים הישראלים. לכן מען פועל לצרף את החברה הערבית והפלסטינית למחאה.

אנו מזמינים אותך:

לצעוד איתנו בהפגנות ולבנות אלטרנטיבה איגוד מקצועית, יהודית-ערבית דמוקרטית בישראל. הצטרפו היום לקבוצת הווטסאפ השקטה שלנו "צועדות/צועדים עם מען במחאה"

להצטרף למען ולאגד עובדים במקום העבודה שלך . קראו כאן איך מתאגדים במען.

לעקוב אחרי העבודה של מען ברשתות החברתיות